Kvalitetan dječji vrtić je onaj koji potiče rast i razvoj svakog djeteta, svakog roditelja, svakog djelatnika i okoline u kojoj živi. To je vrtić u kojem se kontinuirano uči s ciljem razvoja cjeloživotnog obrazovanja, a vladaju suradnički, skrbni i poticajni odnosi. Pedagog je stručnjak za odgoj i obrazovanje. U dječjem vrtiću u radu obuhvaća cijeli odgojno-obrazovni proces odnosno unapređuje, planira i vrednuje program rada s djecom, odgojiteljima i roditeljima.
Poslovi vrtićkog pedagoga mogu se podijeliti u nekoliko kategorija: na poslove usmjerene na rad s djecom, s odgojiteljima, s roditeljima, s društvenim čimbenicima te ravnateljem i stručnim timom. Pedagog je dio stručnog tima vrtića, koji uz njega najčešće čine još i psiholog, defektolog i/ili logoped.
PEDAGOG U ODNOSU NA DIJETE
- Sudjeluje u provedbi aktivnosti upisa u vrtić i formiranja odgojno-obrazovnih skupina
- Promišlja i kreira kvalitetne uvjete za odgoj i obrazovanje sve djece u ustanovi
- Predlaže oblike i načine obogaćivanja procesa u cilju podizanja kvalitete djetetova boravka u vrtiću
- Sudjeluje u otkrivanju, praćenju i procjenjivanju aktualnih, razvojnih i inih potreba djeteta
- Doprinosi ostvarivanju prava djeteta na vrtić i štiti najbolji mogući interes djeteta u njegovu okruženju
- Predlaže i inicira promjene koje će doprinijeti djetetovoj dobrobiti
PEDAGOG U ODNOSU NA RODITELJE
- Predlaže i potiče aktivno i stručno osmišljeno sudjelovanje roditelja u odgojno-obrazovnom procesu
- Informira i upućuje roditelje o odabiru najpogodnijeg programa za dijete
- Pruža stručnu podršku obitelji, osobito u pitanjima odgoja, poželjnih postupaka i odnosa roditelj-dijete
- Predlaže i inicira te sudjeluje u provedbi raznovrsnih oblika suradnje i komunikacije s roditeljima na razini ustanove
PEDAGOG U ODNOSU NA DRUŠTVENE ČIMBENIKE
- Upoznaje i informira društvene čimbenike sa obilježjima odgojno-obrazovnog rada
PEDAGOG KAO DIO TIMA
- Prati i unapređuje sa stručnjacima odgojno-obrazovni proces u cjelini ili njegove pojedine dijelove
- Sudjeluje u zajedničkim, timskim projektima od interesa za ustanovu
- Provodi akcijska pedagoška istraživanja s ciljem istraživanja i unapređivanja pedagoške prakse
- Doprinosi izgrađivanju kurikuluma vrtića i utvrđivanju kriterija kvalitete
- Zalaže se za uvažavanje i poštivanje ljudskih prava i demokratske odnose